REVIEW: Moleskine Travel Journal

Moleskine Travel Journal

Voor mij is Moleskine meer dan alleen een merk. Het staat voor de schrijver in mij en een stukje geschiedenis. Anno 2014 krabbel ik mijn gedachtes op in het zwarte boekje, maar ooit werden de notitieboekjes gebruikt door grote schrijvers en schilders, zoals Oscar Wilde, Ernest Hemmingway en Pablo Picasso. Zonder mijn Moleskine ga ik de deur niet uit. Het handige boekje gaat overal mee naar toe. Ze zijn fijn in gebruik en ijzersterk. Zelfs na een paar jaar intensief gebruik, blijft hij mooi. Nu werd het tijd om de Moleskine Travel Journal uit te testen! Dit is een handige planner voor je reizen, maar ook om je avonturen bij te houden. Mijn nieuwe Travel Journal is in een korte tijd al in Italië en Slovenië geweest en ik ben er erg blij mee.

Ik ga op reis en ik neem mee…

De Moleskine Travel Journal gaat nu standaard mee in mijn koffer. Vooraf plan ik mijn reis en het notitieboekje biedt genoeg ruimte voor planning! Het zwarte boekje heeft onder andere een handige inpakchecklist, een lijst met gemiddelde temperaturen van een stad, een handig woordenboekje, een wishlist en ruimte om je verhalen neer te krabbelen. De Moleskine Travel Journal heeft verschillende tabbladen, zoals planning, weekends, short trips en long trips. Ook zitten er stickers bij waarmee je je eigen tabbladen kan schrijven. Achterin kan je je eigen index creëren en er zit een handig opbergmapje in. In het opbergmapje vind je nog meer leuke stickers om je journal helemaal op te leuken. Moleskine Travel Journal

Test

Hij ziet er dus leuk uit en lijkt erg handig voor op reis, maar is dat ook zo in de praktijk? Ik nam hem voor de eerste keer in gebruik tijdens mijn reis naar Italië (binnenkort daarover meer). Ik ging met de trein naar Chiasso (Zwitserland) en vanaf daar door met de trein naar Como (Italië, bij het Comomeer). Van te voren had ik de checklist ingevuld en de treintijden opgezocht, want ik heb daar geen internet en ik weet dat het Italiaanse treinverkeer nogal chaotisch kan zijn. Het boekje kwam in Chiasso zeker van pas, want als ik geen treintijden had opgeschreven, waren we waarschijnlijk in Milaan beland. Ook de checklist vind ik erg handig, aangezien ik zelf ook behoorlijk chaotisch ben. Verder is de Moleskine Travel Journal ook erg handig voor korte notities en het verzamelen van informatiebrochures en kaarten, maar ik heb wel moeite met de indeling. Eigenwijs als ik ben, wil ik zelf bepalen waar ik alles neerzet. Gelukkig biedt de Moleskine genoeg ruimte voor gedachteloze krabbels, zonder dat ik dit bij een bepaald vakje neer hoeft te zetten.

Als Moleskine fan is dit dus echt een toevoeging aan mijn reizen. Helemaal als je van orde houdt, dan is dit een ideale reisplanner. Het boekje is o.a. online te bestellen bij www.notitieboekjes.nl

Moleskine Travel Journal